WebTax – Cégbeállítások – Cégadatok megadása

Cégbeállítások – Cégadatok megadása

A WebTax rendszerben a jobb oldali menüsávot megnyitva a Cégbeállítások menüpontban lehetséges a cég további adatait megadni, kiegészíteni, illetve módosítani:

Cégbeállítások főképernyő1a

 

A Cégek/Cégmódosítása alatt található Cége Novitax azonosítója,

Cégbeállítások Novitax azonosító

melyre a Novitax Kft-vel történő ügyintézéskor (e-mail küldés/telefonálás) hivatkoznia kell.

Alapadatok

A regisztráció során már megadott adatok láthatóak az Alapadatok fülön. Ezeket az adatokat módosíthatja, kiegészítheti.

Cégbeállítások Alapadatok képernyő a

 

Beállítható, hogy a Cége KATA-s, vagy Pénzforgalmi elszámolású.  (Bejövő bizonylatok rögzítésekor is pipálható a fenti két információ.) A NAV xml-ből beolvasott bejövő számláknál is átvesszük a Pénzforgalmi jelzést. (amennyiben a NAV xml tartalmazza azt) A könyvelési szoftvereinkbe a KATA és  Pénzforgalmi megjelölés feladásra is kerül a számlával. A fenti információ (KATA, Pénzforgalmi elszámolás) a Kontírozás űrlapon is megjelenítésre kerül.)

Ezenkívül az árfolyamkezelés módszere is megadható.

Cég módosítása gombra kattintva az adatok mentésre kerülnek, törlés gombbal a Cég adatok törölhetőek.

Számlabeállítások

 

Cégbeállítások Számla beállítások

Pipálással beállíthatóak:

  • számlatétel mentése cikktörzsbe – mind a kimenő és mind a bejövő számlák esetén (alapesetben be van pipálva)
  • partnerek mentése partnertörzsbe
  • a Fejléc (vevő-szállító, számla sorszám, fizetés módja, dátum adatok) a számla minden oldalán megjelenjen e.
  • a devizaszámlákon ne csak az ÁFA jelenjen meg HUF-ban, hanem a bruttó végösszeg is
  • kimenő és bejövő előlegszámlák automatikus kiegyenlítése is jelölhető
  • egy termék/szolgáltatás cikkszáma a számlán megjelenjen e
  • bruttó árak használata is megjelölhető, bekapcsolásával a cikkek rögzítésekor és a kimenő bizonylatok rögzítésekor is bruttó lesz alapértelmezettként kiválasztva.
  • a kimenő számlák alapértelmezett fizetési határideje is beállítható, (Partnernél specifikusan állítható, de a számla kiállításakor is közvetlen módosítható) illetve a bizonylat státusza is. Alapértelmezetten rögzítve státuszon áll, melyet pl. a bejövő bizonylatoknál és a kontírozás menüben átállítható
  • kimenő számlákon tételek összevonása is itt állítható be
  • a Tételek összevonása; azaz a kimenő számláknál azok a tételek kerülnek összevonásra, melyeknek a mennyiségen kívül minden adata azonos (és a mennyiség előjele is megegyezik)
  • iktatószám az NTAX/TAXA feladáskor; A számlák feladásakor a WebTax-ból az iktatószám automatikusan ment át az NTAX-TAXA “Biz. szám” mezőbe. Beállításával csak akkor kerül feladásra a “Biz.szám” mezőbe, ha ezt bepipálta. Alapesetben nincs bepipálva
  • alapértelmezett kimenő bizonylat státusz
  • alapértelmezett váltóhely megadása
  • cikkszám a bizonylaton – bepipálásával a számlán a termék cikkszáma is rákerül az elkészült számlán/nyomtatáson (amennyiben a Törzsek/Cikkek menüpontban a cikkeknél cikkszámot is megadott)
  • eredeti ár mező kihagyása  – ennek a négyzetnek a pipálásával tudja kikapcsolni a kedvezmény kezelés funkciót
  • a kiállítandó számla fejlécébe kiegészítő információk adhatók meg például; telefonszám, e-mailcím, weboldal cím…stb.
  • számla infó e-mail: az automatikusan e-mailen megküldött kimenő számlák esetén megadható, hogy az e-mailben ki legyen a kapcsolattartó, ha a megküldött számlával kapcsolatosan észrevétel, kérdés merülne fel a Vevő/Partner részéről.

Logó feltöltésére és törlésére is itt van lehetőség.

Kapcsolati adatok

Itt rögzíthetőek Kapcsolatai, mint például a könyvelő, a pénzügyi képviselő, ügyintéző…stb. Itt a Cégen belüli kapcsolatait kezelheti.

Új kapcsolat hozzáadása gombra kattintva tud új kapcsolatot megadni.

Beállítható, hogy a Cégen belül ki kapja meg automatikusan a kiállított számlákat. (pl: saját könyvelő). Meg kell adni a nevet és az e-mailcímet.

Cégbeállítások Kaplcsolati adatok képernyő

A További adatok ablakban, pedig bepipálhatóak az alábbiak:

Cégbeállítások Kaplcsolati adatok képernyő További adatok ablak

  • Számla automatikus küldés (PDF),
  • E-számla automatikus küldés,
  • Fizetési emlékeztető,
  • Fizetési felszólítás.

Ezekhez megjegyzés is fűzhető.

A már kialakított kódrendszere alapján minősítheti is Kapcsolatait (pl. ügyintéző, kapcsolattartó, pénzügyes, kereskedő.. stb.). A Kapcsolat típus mellett található “+” gombra kattintással új kapcsolat jelleg adható meg, mely után a legördülő menüből kiválasztható.

Cégbeállítások Kapcsolati adatok Kapcsolat jelleg megadási lehetőség

NAV adatok

Cégbeállítások NAV adatok képernyő

Leírását bővebben itt találja.

NAV Online Számla adatszolgáltatás az adózókra vonatkozó használati követelmény!

Az adatszolgáltatásra kötelezett adózónak érvényes regisztrációval kell rendelkeznie az Online Számla rendszerben. A regisztráció az Online Számla web felületen kezdeményezhető. A regisztrálás módjáról bővebb információ a NAV honlapján található. Regisztráció az onlineszamla.nav.gov.hu oldalon

onlineszamla_nav_gov_hu regisztráció

Cégeim NAV adatbeküldés

NAV számlarendszer állapotának ellenőrzése

Ez a funkció a NAV online számlarendszer működésének ellenőrzését teszi lehetővé grafikonos megjelenítéssel.

Zöld szín: rendben, narancssárga: kisebb lassulás, piros: durva lassulás.

Beállítások

Cégbeállítások Beállítások új kép

Ebben a funkcióban a Fizetési emlékeztető és Fizetési felszólítás küldésének beállításai találhatóak. Kiválaszthatja, hogy melyik típust szeretné küldeni, – négyzetben pipálással – milyen rendszerességgel és az milyen E-mail sablonnal kerüljön kiküldésre. Ez E-mail sablon beállítását a Törzsek/E-mail sablonok funkcióban szerkesztheti meg. Ez egy általános beállítási lehetőség az Ön Cégénél az összes Partnerre nézve. Azonban a Partnerek menüpontban a kiválasztott Partnerhez egyedi beállításokat is hozzárendelhet.

Fizetési emlékeztető

– Küldés ideje szerinti lehetőségek

– E-mail sablon szerinti lehetőségek

Cégbeállítások Beállítások Fizetéis emlékezető Küldés ideje szerint 1

Fizetési felszólítás

– Küldés ideje szerinti lehetőségek

Cégbeállítások Beállítások Fizetéis felszólítás Küldés ideje szerint 1

– E-mail sablon lehetőségek

Cégbeállítások Beállítások Fizetéis felszólítás Sablon lehetőségek

Kiválasztható a számlázás nyelve, a számla pénzneme, fizetési módja, fizetés esedékessége számla keltétől, mely választható naptári napban vagy munkanapban. A szállítólevélen ár megjelenítése, és teljesítés dátum megjelenítés díjbekérőn is beállítható. Ezeket az adatokat a Partnereknél, cég specifikusan is megadhatja, melyek az itt beállítottakat „felülírja”.

Itt van lehetősége a Kimenő bizonylaton szereplő alapértelmezett szöveg(ek) megadására, melyek a számlán, a számlafej után, illetve a számla végén, a végösszeg után jelennek meg.

Számlázás nyelve

Cégbeállítások Beállítások új tab számlázás nyelve

Számla pénzneme

Cégbeállítások Beállítások új tab számla pénzneme

Fizetési mód

Beállítható Alapértelmezett fizetési mód “minden” Partnerre. (akkor alkalmazza, ha a legtöbb esetben a Partnereknek egy fajta fizetési módot szeretne – pl: csak készpénzben – adni a számla típusától függetlenül.)

Cégbeállítások Beállítások új tab fizetési mód

Fizetési esedékessége számla keltétől

  • naptári napban vagy munkanapban

Cégbeállítások Beállítások új tab számla esedékessége szla keltétől naptári nap munkanap

Szállítólevélen árak megjelenítése

A szállítólevél kiállításakor lehetőség van arra, hogy az árakat megjelenítse, vagy elrejtse a rendszer. Beállítása a négyzetben való pipálással történik.

Cégbeállítások Beállítások új tab árak megjelenítése szállítólevélen

Teljesítés dátumának megjelenítése díjbekérőn

Állítani tudja, hogy a díjbekérőn szerepeljen e teljesítés dátum vagy sem.  Ezt a beállítást Partner specifikusan (egyes Partnerre nézve külön-külön) is meg tudja tenni a Partnerek/Beállítások menüpontban. (a Partnernél beállított felülírja a Cégeimnél beállított értéket)

Cégbeállítások Beállítások új tab teljesítés dátumának megjelenítése díjbekérőn

Alapértelmezett szöveg megadási lehetőség kimenő számlán

Alapértelmezett szöveget adhat meg a számlafej után és a számla végén.

Cégbeállítások Beállítások új tab alapértelmezett szöveg megadása számlafej után és számla végén

Beállítható, hogy a számla végére kerülő megjegyzés a lábléchez igazítva kerüljön a pdf-re.

Cégbeállítások Beállítások számlára kerülő megjegyzés lábléchez igazítás pipa

Készletkezelés

A készletkezelés bekapcsolható, illetve annak módja:

Cégbeállítások Beállítások új készletkezlés beállíthatóság

Ha a készletkezelés módja beállításra került két új mező jelenik meg, ahol beállítható az Árképzés és a

Cégbeállítások Beállítások új Készletkezelés Árképzés módja

Negatív készlet kezelésének módja:

Cégbeállítások Beállítások új Készletkezelés Negatív készlet kezelés módja

Alapértelmezett raktár is megadható (cégszintű beállítás):

Cégbeállítások Beállítások Készletkezelés beállítása Alapéretelmezett raktár megadás

 

A Készlet modulról bővebben itt olvashat.

SimplePay

A SimplePay funkció a leírását itt találja.