RAXLA, IPTAX 2020. évi 21.07-es verzió

RAXLA, IPTAX 2020. évi 21.07-es verzió

Érvényességi dátumok

Demó verzió érvényessége: 2020.02.29.
Regisztrált verzió érvényessége könyvelő programok: 2020.11.30.
Regisztrált verzió érvényessége bérszámfejtő program:  2020.12.15.
Regisztrált verzió érvényessége számlázó programok: Nincs időkorlát
Program verzió érvényessége: 2020.12.23.

 

Számlák NAV státuszának lekérdezése

Számlák NAV státuszának lekérdezése
Számlák NAV státuszának lekérdezése

A számlázó program jobb alsó sarkában a Megtekint gombra kattintva a Számlák NAV státuszának lekérdezésénél már meg lehet adni számlaszám tartományt is, hogy csak az érintett számlatartomány válaszait kérdezze le a program újra. Ezzel tehermentesíthető részben a NAV szervere és gyorsabban történhet meg a válaszok frissítése.

Házipénztárban Teljesítés dátum

A pénztári tételen a Teljesítés dátum az NTAX-ba történő feladás miatt került be. A Teljesítés dátum akkor használható a pénztári tételen, ha be van pipálva az Beállítások / Alapbeállítások / Bank, pénztár… menüpontban az Áfa rögzítése pénztárban funkció.

Amennyiben készpénzes számla csak a pénztárban lesz rögzítve, tehát a számla külön nem kerül rögzítésre a számlázó részen, akkor az áfás pénztári tétel szolgál “számlaként” a könyvelésbe történő feladás számára.

Amikor ez a pénztári tétel átkerül a kettősbe, ott szükséges a pénztár naplóba a készpénzes számla teljesítése a tételes áfaösszesítő-jelentés miatt.

A Teljesítés dátumát a program a Pénztári tétel dátuma alapján képzi meg, de mindkét dátum kézzel átírható.

Számlák lekérdezése a NAV-tól

NETA Népegészségügyi termékadó kezelése

Termékdíjas számla a NAV XML 2.0 tükrében

NAV Adatszolgáltatás – Gyakran Ismételt Kérdések

A NAV online számla adatszolgáltatással kapcsolatos Gyakran Ismételt Kérdéseket összegyűjtöttük és minden programhasználó számára elérhetővé tettük. Kérjük, minden esetben olvassák el és a benne írtakat és végezzék el a benne írottakat, ha problémát tapasztalnak az adatszolgáltatással kapcsolatban.

A GY.I.K. a programban a Megtekint gomb alatt elérhető:

gyik

Programrendelés 2020. évre

Szeretnénk megkímélni Önöket attól, hogy a programátvételi lapot esetleg feleslegesen kitöltsék és visszajuttassák részünkre. Ezért a programhasználati szándékukat folyamatosnak tekintjük, amelyet nem tör meg az évváltás. 2020. évre vonatkozóan tehát csak akkor kell programátvételi lapot kitölteni, ha az előző évhez képest változnak a programhasználat feltételei, esetleg a programot rendelő cég adataiban van változás, vagy az előző években még nem használtak NOVITAX programot.

A honlapon kitöltött programátvételi lapok adatai azonnal bekerülnek szerződés nyilvántartásunkba, ezért kérjük, hogy lehetőleg a honlapon közöljék megváltozott programhasználati szándékukat.

PROGRAMRENDELÉS

Programregisztráció

Ahogy azt már megszokhatták, a honlapunkról valamennyi programunk, így a 2020. évi is csak demo verzióban tölthető le. A demo verzió 2020. január és február keltezésű bizonylatokat fogad el. A feldolgozási határidő meghosszabbításához tehát a 2020. évi programokat is regisztráltatni kell, a regisztráció feltétele az esedékes programhasználati díjak megfizetése.

A regisztrációs eljárás változásának egyik fontos eleme, hogy a számítógépek és a feldolgozandó cégek regisztrációjához nem előfeltétele az időszaki programhasználati díj megfizetése, tehát ez nem akadálya az azonnali regisztrálásnak.

A 2019-től bevezetett regisztrációs eljárásban nagyon fontos, hogy számítógépe az első cég át-, vagy megnyitása előtt regisztrálva legyen. A nyitási folyamatba beépítettük a nyitandó cég azonnali regisztrációjának lehetőségét, amely azonban csak regisztrált számítógépeken használható.

A számítógép regisztrációjához az ilyen jogokkal rendelkezőnek be kell jelentkeznie a regisztrációs fiókjába a főmenü „Regisztráció/Regisztrációkezelés bejelentkezéssel” menüpontban.

A nem regisztrált számítógépen át-, vagy megnyitott cégeket utólag, egyenként, külön munkával lehet majd regisztrálni, ezt spórolhatják meg, ha a nyitási folyamatban regisztrálják számítógépeiket és feldolgozandó cégeiket.

Az automatikus cégregisztráció lehetőségét az adatállományok visszatöltési folyamatába is beépítettük.

Elképzelhető, hogy az új rendszer az első pillanatban túl bonyolultnak tűnik, és a bevezetés évében okoz valamennyi többletmunkát, mint általában minden új rendszerre történő áttérés.

A jó hír viszont, hogy az egyszer regisztrált számítógépek és cégek az évváltásnál nem veszítik el korábbi regisztrációjukat. Régi kérésüket valósítottuk meg azzal, hogy 2019-től nem szükséges évente megismételni a regisztrációs eljárást.

Az új rendszerre való átálláshoz segítségüket és türelmüket most is köszönjük.

A regisztrációs eljárás részletes leírását az alábbi bejegyzésben találják:

Regisztráció!

Nyitás a 2019. évből

A korábbi fejlesztések ide kattintva a korábbi verzió információkban olvashatók.

A 21.07-es verzió fontosabb fejlesztései:

 

NAV online adatszolgáltatás változás 2020.07.01-től az alábbi bejegyzésben olvasható:

 

Rendelés visszaigazolása a Számla teljesítése

Rendelés-nyilvántartás használata esetén a Rendeléstétel kapcsolásakor a programban lehetőség van a Rendelés Várható kiszállítás dátumának átadására a készülő Számlába Teljesítés dátumként.

A funkció bekapcsolható a Beállítások / Alapbeállítások / Számlázás… menüpontban a Számla lapon:

Rendelés várható kiszállítás dátumának másolása a teljesítés dátumba

Adószám ellenőrzése NAV adatbázisból számlakészítéskor

Számlakészítéskor a program a felső ablak (számlafej) letárolásakor ellenőrzi a magyar adószám érvényességét. Az ellenőrzés a Beállítások / Alapbeállítások / NAV Online Számla adatszolgáltatás… menüpontban megadott technikai felhasználói fiók bejelentkezésével történik meg. Amennyiben a lekérdezés bejelentkezési vagy technikai okok miatt meghiúsul, akkor a program azt üzenetablakban jeleníti meg.