RAXLA, IPTAX 2020. évi 21.07-es verzió
Érvényességi dátumok
Demó verzió érvényessége: 2020.02.29.
Regisztrált verzió érvényessége könyvelő programok: 2020.11.30.
Regisztrált verzió érvényessége bérszámfejtő program: 2020.12.15.
Regisztrált verzió érvényessége számlázó programok: Nincs időkorlát
Program verzió érvényessége: 2020.12.23.
Számlák NAV státuszának lekérdezése
A számlázó program jobb alsó sarkában a Megtekint gombra kattintva a Számlák NAV státuszának lekérdezésénél már meg lehet adni számlaszám tartományt is, hogy csak az érintett számlatartomány válaszait kérdezze le a program újra. Ezzel tehermentesíthető részben a NAV szervere és gyorsabban történhet meg a válaszok frissítése.
Házipénztárban Teljesítés dátum
A pénztári tételen a Teljesítés dátum az NTAX-ba történő feladás miatt került be. A Teljesítés dátum akkor használható a pénztári tételen, ha be van pipálva az Beállítások / Alapbeállítások / Bank, pénztár… menüpontban az Áfa rögzítése pénztárban funkció.
Amennyiben készpénzes számla csak a pénztárban lesz rögzítve, tehát a számla külön nem kerül rögzítésre a számlázó részen, akkor az áfás pénztári tétel szolgál “számlaként” a könyvelésbe történő feladás számára.
Amikor ez a pénztári tétel átkerül a kettősbe, ott szükséges a pénztár naplóba a készpénzes számla teljesítése a tételes áfaösszesítő-jelentés miatt.
A Teljesítés dátumát a program a Pénztári tétel dátuma alapján képzi meg, de mindkét dátum kézzel átírható.
Számlák lekérdezése a NAV-tól
NETA Népegészségügyi termékadó kezelése
Termékdíjas számla a NAV XML 2.0 tükrében
NAV Adatszolgáltatás – Gyakran Ismételt Kérdések
A NAV online számla adatszolgáltatással kapcsolatos Gyakran Ismételt Kérdéseket összegyűjtöttük és minden programhasználó számára elérhetővé tettük. Kérjük, minden esetben olvassák el és a benne írtakat és végezzék el a benne írottakat, ha problémát tapasztalnak az adatszolgáltatással kapcsolatban.
A GY.I.K. a programban a Megtekint gomb alatt elérhető:
Programrendelés 2020. évre
Szeretnénk megkímélni Önöket attól, hogy a programátvételi lapot esetleg feleslegesen kitöltsék és visszajuttassák részünkre. Ezért a programhasználati szándékukat folyamatosnak tekintjük, amelyet nem tör meg az évváltás. 2020. évre vonatkozóan tehát csak akkor kell programátvételi lapot kitölteni, ha az előző évhez képest változnak a programhasználat feltételei, esetleg a programot rendelő cég adataiban van változás, vagy az előző években még nem használtak NOVITAX programot.
A honlapon kitöltött programátvételi lapok adatai azonnal bekerülnek szerződés nyilvántartásunkba, ezért kérjük, hogy lehetőleg a honlapon közöljék megváltozott programhasználati szándékukat.
Programregisztráció
Ahogy azt már megszokhatták, a honlapunkról valamennyi programunk, így a 2020. évi is csak demo verzióban tölthető le. A demo verzió 2020. január és február keltezésű bizonylatokat fogad el. A feldolgozási határidő meghosszabbításához tehát a 2020. évi programokat is regisztráltatni kell, a regisztráció feltétele az esedékes programhasználati díjak megfizetése.
A regisztrációs eljárás változásának egyik fontos eleme, hogy a számítógépek és a feldolgozandó cégek regisztrációjához nem előfeltétele az időszaki programhasználati díj megfizetése, tehát ez nem akadálya az azonnali regisztrálásnak.
A 2019-től bevezetett regisztrációs eljárásban nagyon fontos, hogy számítógépe az első cég át-, vagy megnyitása előtt regisztrálva legyen. A nyitási folyamatba beépítettük a nyitandó cég azonnali regisztrációjának lehetőségét, amely azonban csak regisztrált számítógépeken használható.
A számítógép regisztrációjához az ilyen jogokkal rendelkezőnek be kell jelentkeznie a regisztrációs fiókjába a főmenü „Regisztráció/Regisztrációkezelés bejelentkezéssel” menüpontban.
A nem regisztrált számítógépen át-, vagy megnyitott cégeket utólag, egyenként, külön munkával lehet majd regisztrálni, ezt spórolhatják meg, ha a nyitási folyamatban regisztrálják számítógépeiket és feldolgozandó cégeiket.
Az automatikus cégregisztráció lehetőségét az adatállományok visszatöltési folyamatába is beépítettük.
Elképzelhető, hogy az új rendszer az első pillanatban túl bonyolultnak tűnik, és a bevezetés évében okoz valamennyi többletmunkát, mint általában minden új rendszerre történő áttérés.
A jó hír viszont, hogy az egyszer regisztrált számítógépek és cégek az évváltásnál nem veszítik el korábbi regisztrációjukat. Régi kérésüket valósítottuk meg azzal, hogy 2019-től nem szükséges évente megismételni a regisztrációs eljárást.
Az új rendszerre való átálláshoz segítségüket és türelmüket most is köszönjük.
A regisztrációs eljárás részletes leírását az alábbi bejegyzésben találják:
Nyitás a 2019. évből
A korábbi fejlesztések ide kattintva a korábbi verzió információkban olvashatók.
A 21.07-es verzió fontosabb fejlesztései:
NAV online adatszolgáltatás változás 2020.07.01-től az alábbi bejegyzésben olvasható:
Rendelés visszaigazolása a Számla teljesítése
Rendelés-nyilvántartás használata esetén a Rendeléstétel kapcsolásakor a programban lehetőség van a Rendelés Várható kiszállítás dátumának átadására a készülő Számlába Teljesítés dátumként.
A funkció bekapcsolható a Beállítások / Alapbeállítások / Számlázás… menüpontban a Számla lapon:
Rendelés várható kiszállítás dátumának másolása a teljesítés dátumba
Adószám ellenőrzése NAV adatbázisból számlakészítéskor
Számlakészítéskor a program a felső ablak (számlafej) letárolásakor ellenőrzi a magyar adószám érvényességét. Az ellenőrzés a Beállítások / Alapbeállítások / NAV Online Számla adatszolgáltatás… menüpontban megadott technikai felhasználói fiók bejelentkezésével történik meg. Amennyiben a lekérdezés bejelentkezési vagy technikai okok miatt meghiúsul, akkor a program azt üzenetablakban jeleníti meg.