Időszaki elszámolás számla rögzítése a számlázó programban
Határozott időtartamú elszámolás vagy folyamatosan teljesített szolgáltatásként is szokták emlegetni azon számlákat amelyek időszaki elszámolásról készülnek.
Létezik egy globális beállítás amit cégszinten a főmenüben a Cégbeállítások / Cégadatok menüpontban lehet beállítani.
Korábban (2018 előtt) cégszinten lehetett megadni a határozott időtartamú elszámolás használatát, ami mára már elavult lett a RAXLA modul használata esetében, így 2018-tól a RAXLA modulban kell a funkciót beállítani. A 2018 előtti években főmenüben a A Cégbeállítások / Cégadatok / Törzsbeállítások lapon a Határozott időtartamú elszámolás alapértelmezetté teszi a vállalkozás számára ezt a számlakiállítási módszert.
A RAXLA modul akkor készít automatikusan időszaki elszámolású számlát, ha számlatípusban vagy a partner beállításaiban ez jelölve van.
A számlatípusban a Törzsadatok / Számla törzsadatok / Számlatípusok menüpontban a kimenős számla típus beállításaiban lehet bekapcsolni a Folyamatosan teljesített szolgáltatás számlázását.
A partnerek esetében a Törzsadatok / Partner törzsadatok / Partnerek menüpontban a Pénzügyi adatok lapon lehet bekapcsolni a Folyamatosan teljesített szolgáltatás számlázását.
Ha a számlatípusban, vagy a partnernél be van állítva a Folyamatosan teljesített szolgáltatás számlázása funkció, akkor a Számlák, bizonylatok rögzítése menüpontban a számlafej tárolását követően azonnal megjelenik az Időszaki elszámolás adatai ablak, ahol meg lehet adni az időszak kezdetét és végét. Ugyanezt a funkciót az F5-ös gombbal lehet elérni manuálisan.