Billingo kapcsolat

Beállítások

Első lépésként a Billingo felületén létre kell hozni egy API kulcsot (Beállítások/API kulcsok menüpont), hogy a két program szinkronizálni tudja a bizonylatokat.

A WebTax-ban a Cégbeállítások oldalon a Billingo kapcsolat fülön aktiválható az adatkapcsolat. Aktív kapcsolat esetén meg kell adni az API kulcsot, a feldolgozás kezdő dátumát (a dátum a kiállítás dátumára vonatkozik), valamint legalább egy tömböt, amit szeretnénk feldolgoztatni (számlák, előlegszámlák, díjbekérők).

Billingo adatkapcsolat
Billingo adatkapcsolat

A beírt API kulcs működése letesztelhető a mellette levő Ellenőrzés gomb megnyomásával. Ha már történt sikeres számlalekérés, akkor az oldal alsó részén látható a legutolsó szinkronizálás időpontja is

Működés

Ha aktív a billingo kapcsolat, akkor a rendszer a háttérben (automatikusan, kétóránként) lekéri billingótól a kimenő bizonylatok adatait: első lekérés alkalmával a beállított dátum utáni kiállítási dátumtól, következő lekérésekkor az előző sikeres lekérés után létrejött bizonylatokat.

Ha a lekérés során hibába ütközünk (érvénytelen api kulcs, elfogyott keret webtaxban, lejárt billingo előfizetés), akkor arról egy üzenetet küldünk a felhasználónak (új üzenet típus, beállítható a felhasználóknál – “Billingo automatikus feldolgozás – kikapcsolva”)

Feldolgozás

A lekért adatokat bizonylatonként letároljuk a feltöltött fájlok közé (forrás: billingo kapcsolat, típus: billingo json) és ütemezetten elkezdi a letöltött adatok feldolgozását.

Nem történik tárolás, ha

  • a bizonylat már szerepel a webtaxban
  • a fájlt már letároltuk egyszer (csak még nem került feldolgozásra/hibaágra futott)
  • olyan típusú a bizonylat, aminek a feldolgozását nem állította be a Cégbeállításoknál

Ha a feldolgozás sikeresen lefutott és automatikusan megtörtént a bizonylat rögzítése, akkor a rendszer automatikusan lekéri hozzá a kapcsolódó számlakép pdf-et is.
Ha a feldolgozás sikertelen, akkor arról egy új típusú üzenet megy a felhasználnak (szintén beállítható, hogy ki kapja – “Billingo automatikus feldolgozás – validációs hiba”). Az üzenetben egy link is szerepel, amivel a bizonylat kézi feldolgozása kezdeményezhető.

Kézi feldolgozáskor (a Feltöltött fájlok listából is elérhető a funkció, a megszokott módon: Kimenő bizonylat rögzítése) megnézzük, hogy a számlakép letöltésre került-e már az adott bizonylathoz; ha még nem, akkor automatikusan letöltjük.