Cégbeállítások – Cégadatok megadása
A WebTax rendszerben a jobb oldali menüsávot megnyitva a Cégbeállítások menüpontban lehetséges a cég további adatait megadni, kiegészíteni, illetve módosítani:
A Cégek/Cégmódosítása alatt található Cége Novitax azonosítója,
melyre a Novitax Kft-vel történő ügyintézéskor (e-mail küldés/telefonálás) hivatkoznia kell.
Alapadatok
A regisztráció során már megadott adatok láthatóak az Alapadatok fülön. Ezeket az adatokat módosíthatja, kiegészítheti.
Beállítható, hogy a Cége KATA-s, vagy Pénzforgalmi elszámolású. (Bejövő bizonylatok rögzítésekor is pipálható a fenti két információ.) A NAV xml-ből beolvasott bejövő számláknál is átvesszük a Pénzforgalmi jelzést. (amennyiben a NAV xml tartalmazza azt) A könyvelési szoftvereinkbe a KATA és Pénzforgalmi megjelölés feladásra is kerül a számlával. A fenti információ (KATA, Pénzforgalmi elszámolás) a Kontírozás űrlapon is megjelenítésre kerül.)
Ezenkívül az árfolyamkezelés módszere is megadható.
Cég módosítása gombra kattintva az adatok mentésre kerülnek, törlés gombbal a Cég adatok törölhetőek.
Számlabeállítások
Pipálással beállíthatóak:
- számlatétel mentése cikktörzsbe – mind a kimenő és mind a bejövő számlák esetén (alapesetben be van pipálva)
- partnerek mentése partnertörzsbe
- a Fejléc (vevő-szállító, számla sorszám, fizetés módja, dátum adatok) a számla minden oldalán megjelenjen e.
- a devizaszámlákon ne csak az ÁFA jelenjen meg HUF-ban, hanem a bruttó végösszeg is
- kimenő és bejövő előlegszámlák automatikus kiegyenlítése is jelölhető
- egy termék/szolgáltatás cikkszáma a számlán megjelenjen e
- bruttó árak használata is megjelölhető, bekapcsolásával a cikkek rögzítésekor és a kimenő bizonylatok rögzítésekor is bruttó lesz alapértelmezettként kiválasztva.
- a kimenő számlák alapértelmezett fizetési határideje is beállítható, (Partnernél specifikusan állítható, de a számla kiállításakor is közvetlen módosítható) illetve a bizonylat státusza is. Alapértelmezetten rögzítve státuszon áll, melyet pl. a bejövő bizonylatoknál és a kontírozás menüben átállítható
- kimenő számlákon tételek összevonása is itt állítható be
- a Tételek összevonása; azaz a kimenő számláknál azok a tételek kerülnek összevonásra, melyeknek a mennyiségen kívül minden adata azonos (és a mennyiség előjele is megegyezik)
- iktatószám az NTAX/TAXA feladáskor; A számlák feladásakor a WebTax-ból az iktatószám automatikusan ment át az NTAX-TAXA “Biz. szám” mezőbe. Beállításával csak akkor kerül feladásra a “Biz.szám” mezőbe, ha ezt bepipálta. Alapesetben nincs bepipálva
- alapértelmezett kimenő bizonylat státusz
- alapértelmezett váltóhely megadása
- cikkszám a bizonylaton – bepipálásával a számlán a termék cikkszáma is rákerül az elkészült számlán/nyomtatáson (amennyiben a Törzsek/Cikkek menüpontban a cikkeknél cikkszámot is megadott)
- eredeti ár mező kihagyása – ennek a négyzetnek a pipálásával tudja kikapcsolni a kedvezmény kezelés funkciót
- a kiállítandó számla fejlécébe kiegészítő információk adhatók meg például; telefonszám, e-mailcím, weboldal cím…stb.
- számla infó e-mail: az automatikusan e-mailen megküldött kimenő számlák esetén megadható, hogy az e-mailben ki legyen a kapcsolattartó, ha a megküldött számlával kapcsolatosan észrevétel, kérdés merülne fel a Vevő/Partner részéről.
Logó feltöltésére és törlésére is itt van lehetőség.
Kapcsolati adatok
Itt rögzíthetőek Kapcsolatai, mint például a könyvelő, a pénzügyi képviselő, ügyintéző…stb. Itt a Cégen belüli kapcsolatait kezelheti.
Új kapcsolat hozzáadása gombra kattintva tud új kapcsolatot megadni.
Beállítható, hogy a Cégen belül ki kapja meg automatikusan a kiállított számlákat. (pl: saját könyvelő). Meg kell adni a nevet és az e-mailcímet.
A További adatok ablakban, pedig bepipálhatóak az alábbiak:
- Számla automatikus küldés (PDF),
- E-számla automatikus küldés,
- Fizetési emlékeztető,
- Fizetési felszólítás.
Ezekhez megjegyzés is fűzhető.
A már kialakított kódrendszere alapján minősítheti is Kapcsolatait (pl. ügyintéző, kapcsolattartó, pénzügyes, kereskedő.. stb.). A Kapcsolat típus mellett található “+” gombra kattintással új kapcsolat jelleg adható meg, mely után a legördülő menüből kiválasztható.
NAV adatok
Leírását bővebben itt találja.
NAV Online Számla adatszolgáltatás az adózókra vonatkozó használati követelmény!
Az adatszolgáltatásra kötelezett adózónak érvényes regisztrációval kell rendelkeznie az Online Számla rendszerben. A regisztráció az Online Számla web felületen kezdeményezhető. A regisztrálás módjáról bővebb információ a NAV honlapján található. Regisztráció az onlineszamla.nav.gov.hu oldalon
NAV számlarendszer állapotának ellenőrzése
Ez a funkció a NAV online számlarendszer működésének ellenőrzését teszi lehetővé grafikonos megjelenítéssel.
Zöld szín: rendben, narancssárga: kisebb lassulás, piros: durva lassulás.
Beállítások
Ebben a funkcióban a Fizetési emlékeztető és Fizetési felszólítás küldésének beállításai találhatóak. Kiválaszthatja, hogy melyik típust szeretné küldeni, – négyzetben pipálással – milyen rendszerességgel és az milyen E-mail sablonnal kerüljön kiküldésre. Ez E-mail sablon beállítását a Törzsek/E-mail sablonok funkcióban szerkesztheti meg. Ez egy általános beállítási lehetőség az Ön Cégénél az összes Partnerre nézve. Azonban a Partnerek menüpontban a kiválasztott Partnerhez egyedi beállításokat is hozzárendelhet.
Fizetési emlékeztető
– Küldés ideje szerinti lehetőségek
– E-mail sablon szerinti lehetőségek
Fizetési felszólítás
– Küldés ideje szerinti lehetőségek
– E-mail sablon lehetőségek
Kiválasztható a számlázás nyelve, a számla pénzneme, fizetési módja, fizetés esedékessége számla keltétől, mely választható naptári napban vagy munkanapban. A szállítólevélen ár megjelenítése, és teljesítés dátum megjelenítés díjbekérőn is beállítható. Ezeket az adatokat a Partnereknél, cég specifikusan is megadhatja, melyek az itt beállítottakat „felülírja”.
Itt van lehetősége a Kimenő bizonylaton szereplő alapértelmezett szöveg(ek) megadására, melyek a számlán, a számlafej után, illetve a számla végén, a végösszeg után jelennek meg.
Számlázás nyelve
Számla pénzneme
Fizetési mód
Beállítható Alapértelmezett fizetési mód “minden” Partnerre. (akkor alkalmazza, ha a legtöbb esetben a Partnereknek egy fajta fizetési módot szeretne – pl: csak készpénzben – adni a számla típusától függetlenül.)
Fizetési esedékessége számla keltétől
- naptári napban vagy munkanapban
Szállítólevélen árak megjelenítése
A szállítólevél kiállításakor lehetőség van arra, hogy az árakat megjelenítse, vagy elrejtse a rendszer. Beállítása a négyzetben való pipálással történik.
Teljesítés dátumának megjelenítése díjbekérőn
Állítani tudja, hogy a díjbekérőn szerepeljen e teljesítés dátum vagy sem. Ezt a beállítást Partner specifikusan (egyes Partnerre nézve külön-külön) is meg tudja tenni a Partnerek/Beállítások menüpontban. (a Partnernél beállított felülírja a Cégeimnél beállított értéket)
Alapértelmezett szöveg megadási lehetőség kimenő számlán
Alapértelmezett szöveget adhat meg a számlafej után és a számla végén.
Beállítható, hogy a számla végére kerülő megjegyzés a lábléchez igazítva kerüljön a pdf-re.
Készletkezelés
A készletkezelés bekapcsolható, illetve annak módja:
Ha a készletkezelés módja beállításra került két új mező jelenik meg, ahol beállítható az Árképzés és a
Negatív készlet kezelésének módja:
Alapértelmezett raktár is megadható (cégszintű beállítás):
A Készlet modulról bővebben itt olvashat.
SimplePay
A SimplePay funkció a leírását itt találja.