A programban lehetőség van arra, hogy megfelelően rögzített számlák esetén elkészüljön a KSH által elfogadott csv. fájlformátumú Intrastat jelentés. Ehhez szükséges, hogy a RAKTAX – Készletnyilvántartási és raktárkezelési programmal is rendelkezzünk.
Az Intrastat elkészítéséhez szükséges beállítások
- Cégadatok: a főmenüben a Cégadatok/Képviselők fülön rögzíteni kell a cég ügyvezetőjét (név+telefonszám) és egy ügyintézőt aki a bevallást küldi (szintén név és telefonszám adatokkal). Ezek az adatok így automatikusan rákerülnek a csv fájlra.
- Számlatípusok: a számlát olyan számlatípusba kell rögzíteni, amiben a készletvezetés be van állítva, amennyiben nincs ilyen rögzíthető a Törzsadatok/Számla törzsadatok/Számla típusok menüpont alatt, a + vagy az Insert gomb segítségével. Figyeljünk hogy a Készlet beállítások fülön a Készletvezetés opció be legyen kapcsolva.
- Cikkek: a jelentés csak olyan cikkek számlázása esetén fog elkészülni, amely cikkeknél be van jelölve a készletvezetés és meg van adva a besorolásnál a vtsz száma.
- Partner: a partnernek ki kell tölteni a közösségi adószámát.
Számla rögzítése
A számlát a jól ismert módon rögzíteni kell, annyi kiegészítéssel hogy a tétel részben az Intrastat fülön meg kell adni az alábbi adatokat:
Intrasat jelentés készítése
A KSH által elfogadott csv. fájlt a Kimutatások/Egyéb listák menüpont alatt lehet lekérni az alábbi adatokkal:
- hónap
- kitöltésre fordított idő (percben): nem kötelező
- jelentéskészítő törzsszáma
- megjegyzés: nem kötelező
Az Ok gomb megnyomását követően a program kiírja az elkészült fájl nevét és hogy melyik mappába mentette.