NTAX 2025. évi 26.04-es verzió
Érvényességi dátumok
Demó verzió érvényessége: 2025.02.28.
Regisztrált verzió érvényessége könyvelő programok: 2025.12.15.
Regisztrált verzió érvényessége bérszámfejtő program: 2025.12.15.
Regisztrált verzió érvényessége számlázó programok: Nincs időkorlát
Program verzió érvényessége: 2025.12.22.
Programregisztráció
Ahogy azt már megszokhatták, a honlapunkról valamennyi programunk, így a 2025. évi is csak demo verzióban tölthető le. A demo verzió 2025. január és február keltezésű bizonylatokat fogad el. A feldolgozási határidő meghosszabbításához tehát a 2025. évi programokat is regisztráltatni kell, a regisztráció feltétele az esedékes programhasználati díjak megfizetése.
A regisztrációs eljárás részletes leírását az alábbi bejegyzésben találják:
A 26.04-es verzió fontosabb fejlesztései:
Automatikus ügynök/ügyintéző használata
Amennyiben a programba felhasználónévvel jelentkezünk be, akkor beállítható hogy a felhasználót a program mint ügynök vagy ügyintéző automatikusan kiválassza a bizonylat rögzítésekor.
A szükséges beállítások:
- A Főmenü/Beállítások/Felhasználói jogosultságok beállításai menüpontban az adott felhasználónál az Egyéb jogok fülön be kell pipálni, hogy a felhasználó ügynök vagy ügyintéző vagy mindkettő.

- A számlázó programban az ügynököt vagy ügyintézőt rögzíteni kell a partner törzsben (Törzsadatok/Partner törzsadatok/Partnerek). Fontos hogy a Partner jellegnél kiválasszuk a megfelelőt és az Ügyintéző felh. mezőbe megadjuk a Főmenüben beállított felhasználót:

A fenti beállítások hatására pl árajánlat/megrendelés rögzítésekor a program automatikusan kezeli a saját ügyintézőt/ügynököt a Novitax programba belépett felhasználó alapján:

Árajánlat, rendelés tételek egyedi sorrendje
A program alapértelmezetten felviteli sorrendben jeleníti meg a rögzített tételeket illetve a Beállítások/Alapbeállítások/Számlanyomtatás/Számlatétel fülön beállított Tételek sorrendje a számlán beállításnak megfelelően.
Amennyiben ettől eltérő sorrendben kívánjuk a tételeket nyomtatni egy-egy bizonylaton, akkor azt az alábbiak szerint tehetjük meg.
- Első lépésként rögzíteni kell az árajánlat/megrendelés tételeit.
- Ezt követően a képernyő alján látható felviteli sorrend mezőbe ki kell választani az aktuális bizonylatra vonatkozó tétel sorrendet, majd a Sorrend véglegesítése gombbal jóváhagyni azt:

A program ezt követően mind az áttekintő képernyő, mind pedig a nyomtatási képen ezt veszi alapul, illetve ha az árajánlatból/rendelésből pl számlát készítünk ott is ebben a sorrendben fognak a tételek megjelenni.
Nyomtatási példányszám (Árajánlat, rendelés)
Az áttekintő képernyőre került egy új oszlop Nyom. néven, ami tárolja a kinyomtatott példányszámokat, úgy mint a számlák esetén.