Mit jelent a „koordinátori” funkció
Munkáltatója, a WebBér adminisztrátorának azt a megbízást adat, hogy Önnek a WebBérhez adjon koordinátori jogosultságot. Ez nem zárja ki, hogy Ön egyben „Személyi (munkavállalói) jogosultsággal is rendelkezzen, az e jogosultságban való program használati leírást itt található.
A koordinátor az a személy, aki a hozzá tartozó (az ő csoportjához tartozó) személyek vonatkozásában a számfejtés előkészítő feladatokat összehangolja. E munkájában beosztást készíthet, szabadságengedélyeket, egyéb távolléteket hagyhat jóvá.
A munkavállalók által kezelt jelenlétek alapján, vagy anélkül, összeállítja a számfejtés alapját képező havi munkaidő analitikát, amely a bérszámfejtés alapja. A számfejtés előtt a bérszámfejtő program a számfejtésekhez alapnyilvántartásként a koordinátor által összeállított munkaidő analitikákból indul ki.
Felügyeli a személyi fiókok használatát, elsődlegese hozzá jutnak el a munkavállalói jelenlétekkel kapcsolatos munkavállalói jelzések.
Webbér Koordinátori jogosultsággal használható funkciók
Koordinátori jogosultsághoz tartozó cégprofilokat és a cégprofilokhoz tartozó jogköröket a cégadminisztrátor adhatja meg.
A koordinátor a teljes menükiosztásból azokat láthatja, melyekhez a cégadminisztrátor jogkört állított be számára.
Felső sor:
Profil/cég választó
Ha a Felhasználó több jogviszonnyal rendelkezik a WebBér programban itt választhatja ki a használni kívánt jogviszonyt.
Szerepkör választó
Koordinátori jogosultság esetén lehetőség van szerepkör választásra.
Profil admin: A felhasználóhoz rendelt összes cég profilját láthatja
Koordinátor: saját és a hozzá tartozó munkavállalók adatait láthatja, szerkesztheti
Munkavállalói szerepkör: csak a saját adatait láthatja, szerkesztheti
Üzenetek ikon
- Az ikon mellett piros körben látható az új, még nem olvasott üzenetek száma.
- Az ikonon kattintva a lenyíló ablakban láthatjuk a legutóbbi üzenetek részleteit.
- Olvasottá tehetünk egy üzenetet, ha rákattintunk.
- Az „Összes” opciót választva láthatók lesznek az eddig kapott összes üzenetünk. A „Láttam” gombbal jelölhetjük olvasottnak az egyes üzeneteket
- A „ Zászló” ikonon megjelenő piros szám mindig a még nem látott, olvasott üzenetek számát mutatja.
Felhasználói fiók szerkesztése
Felülírható a Felhasználóhoz tartozó név, e-mail cím
Jelszó változtatás
Itt módosítható a korábban megadott jelszó. Itt is figyelni kell arra, hogy az új jelszó megfeleljen a biztonsági paramétereknek és a jelszó megerősítésekor ugyanazt adjuk meg mint a jelszó mezőben.
Kijelentkezés
A Felhasználó kijelentkezésekor a WebBer belépési felületére jutunk vissza.
- Személyek
1.1 Személyek
A koordinátor ebben a menüpontban láthatja azokat a munkavállalókat melyek az adott koordinátori jogosultsághoz tartoznak.
Szűrési lehetőség:
Névre, Adójelre lehet szűrni illetve keresni.
A szűrési szempont megadása után a „Szűrés” gomb megnyomásával láthatjuk a szűrt találatokat
A jogviszony állapota alapján beállítható az aktív/inaktív/összes jogviszony megjelenítése
A képernyő alsó részén beállítható a megjelenítendő találatok száma
A kiválasztott munkavállaló sorában található „Mutat” gombbal tekinthetők meg a munkavállaló személyi kartonja. A személyi karton az OFFLINE bérprogramba feltöltött adatokat tartalmazza. A Felhasználóknak itt csak megtekintési lehetőségük van. Az adatok változtatását az „Adatváltoztatás” menüpontban lehet kezdeményezni.
1.2. Csoportok
Koordinátori szerepkör használata esetén csoportosíthatjuk a munkavállalókat. Létrehozhatunk új munkavállalói csoportokat, a létre hozott csoportokat szerkeszthetjük, esetleg a már meglévő és nem használt csoportokat törölhetjük.
-+ gombbal hozhatunk létre új csoportot.
– Szerkesztés gomb használatával tudjuk a kiválasztott csoportot szerkeszteni, módosítani
– Csoport kezelők frissítése
A csoporthoz tartozó kezelőt választhatjuk ki
-„CERUZA” ikon:
Az ikon használatával módosíthatjuk a csoport nevét, megnevezését
– + Gomb:
Személyek hozzáadása a csoporthoz. A sor elején található Check box –ba klikkelve választhatjuk a csoportba sorolni kívánt személyeket.
- Munkaidő
3.1Beosztások
3.2 Munkaidő Analitikák
3.3 Jelenlétek
- Szabadságok elbírálása
- Adatváltoztatás
4.1 Személyes adatok módosítása már létező jogviszonyban:
A személyi kartonon szereplő adatokban történő változás esetén itt tudjuk az adatváltoztatási kérelmeket elindítani.
Láthatjuk a korábban elindított adatváltoztatási kérelmek státuszát.
Új adatváltoztatást a + gombbal indíthatunk.
Első lépésben ki kell választani azt az adatlapot, melyen a változtatni kívánt adat szerepel.
Koordinátori szerepkörrel a kiválasztott adatlapon először a munkavállalót kell kiválasztanunk, akinek az adatairól változás bejelentőt szeretnénk küldeni.
Az adatlap összes kötelező mezőjének kitöltése után a „Fájl feltöltése” gombbal csatolhatunk az adatváltoztatási kérelemhez dokumentumokat.
Az elküldött adatváltoztatási kérelmek az OFFLINE bérprogramba kerülnek
A kérelmeket elbírálása a Bérszámfejtő feladata.
Elutasítás esetén az adatok nem kerülnek fel sem a WebBér felületre sem a bérprogramba.
Elfogadása után az új adatok megjelennek az OFFLINE bérprogramban majd a WebBér felületen is a személyi kartonon.
- Személyi alapadatok változtatása
- Elérhetőségek változtatása
- Igazolványok változtatása
- Előző munkahely adatok változtatása
- Bankszámlaszám, utalási cím változtatása
- Cím változtatása
- Magzat adat és változásbejelentő
- Hozzátartozó adat és változásbejelentő
5.2 Jogviszonyokra vonatkozó bejelentők:
Lehetőség van a jogviszony létesítésével, változtatásával kapcsolatos bejelentők kitöltésére is.
Bejelentő/változás bejelentő kitöltésekor figyelni kell arra, hogy kötelező mezők kitöltöttek legyenek, mert a Bérprogramban csak így kerülhet be az adatok.
A bejelentőkhöz a „Fájl kiválasztása” gombbal tölthetünk fel különböző dokumentumokat.
A kitöltött bejelentők az OFFLINE bérprogramba kerülnek, ahol a bérszámfejtő elbírálja a bejelentést. Ha az adatbejelentő elfogadásra kerül, akkor az adatok bekerülnek az OFFLINE bérprogramba ahonnan elkészíthető az ÁNYK programból küldhető bejelentő.
- T1041: Munkaviszony létesítés/változás bejelentő
- T1042: Egyszerűsített foglalkoztatott létesítés/változás
- TMUNK: kölcsönzött munkavállaló létesítés/változás bejelentő
- T1044D: Iskolaszövetkezeti tag létesítés/változás bejelentő
- T1045NY: Nyugdíjas szövetkezeti tag létesítés/változás bejelentő
- Dokumentumtár
Az OFFLINE bérprogramban elvégzett számfejtések eredményeként elkészült dokumentumokat a Dokumentumtárban tekinthetők meg. A feltöltött bérszámfejtési bizonylatokat, dokumentumokat három féle nézettben csoportosítva láthatjuk
6.1 Dokumentumtár – Összes dokumentum
Koordinátori szerepkörrel belépve az összes munkavállaló összes feltöltött dokumentumát láthatjuk.
A Személyek neve mellett található „ikon” –ra kattintva az adott személy személyi kartonjára juthatunk.
„Letöltés” gombbal a kiválasztott dokumentumot letölthetjük. A letöltés helye és a megtekintés lehetősége az adott eszköz beállításaitól és a használt böngésző beállításaitól függ. A beállítások módosításához keresse Rendszergazdáját.
5.2 Dokumentumtár / Dokumentumok dátum szerint
Hónapok szerint csoportosítva találhatóak a mappákban a feltöltött dokumentumok.
Az „Egész év” mappában ebben a nézetben is láthatjuk az összes dokumentumot.
5.3 Dokumentumtár / Dokumentumok típus szerint:
A feltöltött dokumentumok tartalma alapján csoportosítva láthatjuk a dokumentumokat.