WebTax – Frissítés – v1.23
Frissítés dátuma: 2021.09.16.
• Bankszámlakivonatok és kivonat tételek feldolgozása
A WebTax programban eddig csak a kimenő és bejövő számlák kiegyenlítéseit lehetett rögzíteni, nem volt lehetőség a pénzforgalom teljes körű rögzítésére.
Legújabb fejlesztésünkkel ez lehetővé vált, méghozzá kézi rögzítéssel vagy importálással (csv, xls, xlsx) beolvasásával). (A fejlesztés HUF banki tételekre készült el.)
A rögzített vagy beolvasott bankszámla forgalmat a program több szempont szerint egy öntanuló és paraméterezhető eljárással számlákhoz rendeli. A nem azonosítható tételeket kézi kapcsolással lehet rendezni. A fejlesztéssel két új menüpont került a WebTax programba: Bankszámlakivonatok és Banki tételek.
• Váltóhelyek kezelése
A Törzsek/Váltóhelyek menüpontban alapértelmezett váltóhelyként az MNB eddig is megtalálható volt. Ugyanitt lehetőség van “saját” váltóhelyek, bankok megadására. Egy újabb rendszerszintű váltóhelyet hoztunk létre, amely az EKB (Európai Központi Bank) váltóhelye.
Az MNB és az EKB árfolyamokat a WebTax automatikusan letölti. A “saját” váltóhelyek árfolyamait manuális kell rögzíteni. Kiegészítettük az árfolyamok megjelenítésével összegszerűen és grafikusan.
Azt, hogy mely váltóhely legyen az alapértelmezett, a Cégbeállítások/Számla beállítások menüben lehet megadni. Számla kiállításakor a beállított váltóhelyet veszi figyelembe a program.
• Részben kiegyenlített díjbekérőkből számla készítése
Ezt a funkciót a kimenő számla lista oldal tetején levő új ikonon keresztül lehet elérni. (“Díjbekérőkből számlák”)
A megjelenő oldalon látszanak azok a díjbekérők, amelyek (részben vagy teljesen) kiegyenlítettek és/vagy egyáltalán nem, vagy a kiegyenlítésnél kisebb összegben készült belőlük számla.
A maradék összegekről lehetőség van egyesével is kiállítani a számlát. Díjbekérő részletei oldalon, ha van kiegyenlített, de számlába be nem számított díjbekérő, akkor alul látszódik egy új gomb: “Számla kiállítás”. Megnyomva a program a megfelelő maradék-összeggel elkészíti a számlát.
• Több “cégadmin” megadási lehetőség
Több Ügyfelünk észrevételének is eleget téve ezzel a fejlesztésünkkel lehetőséget adunk arra, hogy az Admin (Adminisztrátor, aki regisztrálta a céget) más Felhasználónak Admin jogosultságot tudjon adni (ezt a jogosultságot el is veheti). Cégfelhasználók menüpont alatt ki kell választani a felhasználó, majd Szerkesztés gombra kattintás után a Jogosultságok szerkesztése-t kiválasztani
• Importok átdolgozása
Az importok menü alatt található
További menüpontok egy
lista oldalra mutatnak, amelyen a korábbi importok látszanak. Az importok törölhetők, látszik azok feldolgozottsága is. A feldolgozás előtt két új ellenőrzést végez a program:
a.) minden kötelező mező megfeleltetése meg van adva
b.) nincs duplikáltan megfeleltetett mező
Az import feldolgozása három módszer szerint lehetséges:
a.) csak teszt (ekkor a folyamat végignézi a feltöltött fájlt, és importálás nélkül kiírja az esetleges validációs problémákat)
b.) automatikus (a hibákat tartalmazó fájlokra is elindul az importálás, az első hibás sornál, az import típusának megfelelő űrlap jelenik meg, amelyen javítható a hiba)
c.) manuális (ekkor minden sort kézzel kell feldolgozni)
• ÁFA tájékoztató
Kimutatások/ÁFA menüpont alatt
a kimenő, bejövő, illetve mindkét lehetőségre készít a rendszer egy ÁFA kimutatást, ÁFA kategóriánként.
• Kimenő bizonylatok PDF exportja
Ezzel a kimenő számlákat – különböző szűrési feltételekkel – zip fájlformátumba lehet exportálni, az abban található PDF formátumú számlák menthetők, kinyomtathatók. Exportok menü/Pdf export.
• OPTEN rendszerből cégek csoportos adószáma és e-mail címeinek lekérési lehetősége
A WebTax Partner felvitel közben (partnertörzsben, számlakészítéskor, bejövő bizonylat rögzítésekor) eddig is az OPTEN rendszert használta, azonban ezzel a fejlesztéssel bővítettük azoknak az adatoknak a körét, amelyet az OPTEN gombra kattintva a WebTax rendszerbe rögzíteni lehetséges. Ezek az adatok; a cégek csoportos adószámai és e-mail címei.