A Novitax ügyviteli rendszerben található saját (rtf formátumban elkészíthető) dokumentumok módosítása, szerkesztése, a főmenüben, az Egyéb – Saját dokumentumok kezelése menüpontban érhető el. Itt van lehetőség a Novitax programokban meglévő, rtf formátumban is elkészíthető dokumentumokból saját formátumot létrehozni.
Ilyen dokumentumok például a bérszámfejtő programban elkészíthető munkaszerződések, igazolások, nyilatkozatok egy része. A könyvelő és számlázó programokból készíthető felszólító levelek, egyenlegközlő levelek, határozatok egy része is elkészíthető ilyen formátumban.
Sablon kiválasztása
Először ki kell választani az alap sablont, pl.: Határozott időre szóló munkaszerződés. Majd ki kell tölteni az „új klón elnevezése” mezőt a használni kívánt névvel, és meg kell nyomni a „Klónozás” gombot. Így létrejön egy új dokumentum sablon.
Sablon szerkesztése
Majd a sablonok ablak részben ki kell választani az újonnan létrehozott saját sablont, és a „Szerkesztés” gombra kattintva lehet módosítani, saját formátumra alakítani a sablont.
A szerkesztést a Word programban, mint egy normál dokumentum szerkesztését lehet elkészíteni, és a mentés gombbal mentődnek a saját sablon változásai.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a \ jeleket, és a köztük lévő információt hagyják meg a saját sablonjukban is. A \ jelek között található adatokat a program ki tudja tölteni, mivel azok a letárolt adatokból kerülnek kitöltésre!
Sablonból dokumentum készítése
A dokumentum készítésekor, ha csak egy sablont készítettek, akkor alapértelmezetten a saját sablon alapján készíti el a program a dokumentumot. Ilyen esetben nem kínál fel választási lehetőséget.
Ha több saját dokumentumot készítettek, akkor menet közben meg fogja kérdezni a program, hogy melyik sablonból készítse el az adott dokumentumot.