Érvényességi dátumok
Demó verzió érvényessége: 2018.02.28.
Regisztrált verzió érvényessége könyvelő programok: 2018.03.31.
Regisztrált verzió érvényessége bérszámfejtő program: 2018.04.15.
Regisztrált verzió érvényessége számlázó programok: Nincs időkorlát
Program verzió érvényessége: 2018.02.21.
Amennyiben a verzió érvényesség lejárta előtt három héttel nem érkezik új változat, kérjük, hogy vegyék fel a kapcsolatot a forgalmazó NOVITAX Kft-vel. A program a verzió érvényesség lejárta utáni napon „A verzió érvényessége lejárt” üzenettel leáll, és az új verzió telepítéséig nem használható.
A 2018. évi változatokat „Demo” programként juttatjuk el ügyfeleinkhez, ezért a 2018. évi verziót regisztráltatni kell, a regisztráció menetének leírása a menükezelőben található vagy olvashatnak róla az alábbi bejegyzésben:
A megrendeléstől a regisztrációig
Követve az eddigi gyakorlatot, programhasználati szándékukat folyamatosnak tekintjük, amelyet nem tör meg az évváltás. Tehát csak akkor kell programátvételi lapot kitölteni, ha az előző évhez képest változnak a programhasználat feltételei vagy a programot használó cég adatai. Ez a gyakorlatban azt jelenti, programhasználati jogosultságukat a következő évre (jelen esetben 2018-ra) az előző éves programhasználat alapján előlegezzük meg (így vezetjük azt át a szerződés nyilvántartásunkban).
Amennyiben a program rendelés 2018. évre változik, úgy az alábbi honlapcímen is be tudják jelenteni:
Programrendelési változások bejelentése
2018. évre vonatkozóan tehát csak akkor kell programátvételi lapot kitölteni, ha a 2017. évhez képest változnak a programhasználat feltételei, esetleg a programot rendelő cég adataiban van változás, vagy az előző években még nem használt NOVITAX programot.
A programátvételi lap honlapunkon kitölthető (https://novitax.hu/megrendeles/), vagy nyomtatványként is letölthető:
A honlapon kitöltött programátvételi lapok adatai azonnal bekerülnek szerződés nyilvántartásunkba, ezért kérjük, hogy lehetőleg a honlapon közöljék megváltozott programhasználati szándékukat.
A program elindítása
A programot telepítő rendszer a telepítés során minden évben létrehozza a programrendszert elindító parancsikont, amelyből a program indítható. A program elindítása után ajánlatos kitölteni a felhasználói adatokat, valamint áttekinteni a program alapbeállításait. A WINTAX rendszer részei a következők: a főmenü, a számlázó, pénzügyi, készlet-nyilvántartási és rendelés-nyilvántartási, az egyszeres könyvviteli, a kettős könyvviteli, a bérszámfejtő, és az útnyilvántartó modul.
A program sikeres telepítése, és első elindítása után a program az alapértelmezett böngészőben megjeleníti a most látható kiegészítő dokumentációt, amelyet az „Információ / verzió információ” menüpontban bármikor utólag is meg lehet tekinteni, illetve pdf formátumban letölteni.
A forgalmazó NOVITAX Kft. a WINTAX rendszerből minden évben új verziót készít, az évenkénti verziók eltérő adatbázisokban kezelik az adatokat. A megoldás előnyei közé tartozik, hogy az évenkénti adatbázisok csak egy meghatározott méretig növekednek, valamint az, hogy egy időben lehet dolgozni több évi verzióban. Az éves adatbázisokat az egyik évről a másikra a menükezelő Cégnyitások / Gépi nyitás (előző évből) funkcióval kell átnyitni.
A kettős könyvviteli program 19.00-s verziójának fontosabb fejlesztései:
- Turizmusfejlesztési hozzájárulás
- Bérfeladás
- Áfa bevallások
- 1801 bevallás
- Nyitás 2018. évre
- Elektronikus verzió információ
- Új háttérkép
- Kétképernyős rögzítés
- KIVA adómérték változás
- KIVA számításához új segédmező
- Fel nem használt fejlesztési tartalék keret
- Önsegélyező pénztári adomány bérfeladása
- Számla módosítás kapcsolódó bizonylata
- Eszköz leltár bővítése
- Dátum mezők automatikus naptár funkció nélkül
- Munkabér előleg kiadása bérfeladással
Turizmusfejlesztési hozzájárulás
A program gyűjti a hozzájárulás alapját, kiszámolja és lekönyveli az adót, az adatokat importálja az ÁNYK rendszerébe.
Bővebb leírás a turizmusfejlesztési hozzájárulásról a kettős könyvviteli programban
Bérfeladás
A Bérfeladás menüpontot élesítettük a programban. (Feladás, Bérfeladás)
Áfa bevallások
Az áfa bevallások funkcióit élesítettük a programban (1865, 18A60, 1886).
1801 bevallás
Ismét aktív a 1801 bevallás.
Nyitás 2018. évre
A program nyitásának menete az előző évhez képest nem változott. Emlékeztetőül a teljes folyamat leírását ebben a nyitásról szóló bejegyzésben tekinthetik meg.
Elektronikus verzió információ
2018. évtől kezdődően az eddigi verzió információk változatlan struktúrában de elektronikusan állnak rendelkezésre. Ez azt jelenti, hogy telepítés után az NTAX Kettős könyvviteli modulba történő első belépéskor a Felhasználó alapértelmezettként beállított böngészőjében megnyílik az aktuális verzió információ. (Amennyiben már meg van nyitva a böngésző, úgy új lapon nyílik meg!) A honlapról a bejegyzés lementhető a “Letöltés PDF-ben” gomb segítségével:
Az új verzió információk az NTAX/Információk/Verzió információ/Új verzió információ menüpontban utólag is elérhetők. (Természetesen ekkor is a böngészőben nyílnak meg.)
Új háttérkép
Idei évi keretprogramunk új háttérképpel indul. A főmenüben továbbra is megmaradt a lehetőség az alapértelmezett kép lecserélésére. (A menüsor nem változott.)
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a háttérkép információi között látható a Novitax azonosító kód is (regisztrációnként), melyre a későbbiekben szükség lesz!
Kétképernyős rögzítés
Az idei év egyik jelentős újdonsága a kétképernyős rögzítési lehetőség.
A fejlesztés a Novitax E-iroda rendszer keretében valósult meg, a projekt első részeként.
A fejlesztői cél elsősorban az, hogy
- az elektronikus úton a könyvelőhöz eljuttatott alapbizonylatok nyomtatás nélkül kerülhessenek könyvelésre,
- automatizált legyen a könyvelési bizonylathoz történő csatolás,
- utólag könnyen megtekinthető legyen,
- illetve az esetlegesen rosszul fotózott/szkennelt számlaképek külön csomagot képezve egyszerűen visszajuttathatók legyenek az Ügyfél számára.
A működés természetesen feltételezi, hogy a számítógéphez csatlakoztatásra került egy második monitor is. A kétképernyős használatot ezen felül jelezni kell az NTAX/Beállítások/Cégbeállítások menüpont További beállítások fülén.
A képernyőn található pipálható mezők:
Kétképernyős rögzítés: a mező teszi lehetővé a funkció használatát
Feldolgozott dokumentum tárolása: a számla könyvelésekor a számlakép mentésre kerül a bizonylatba mint csatolmány
Feldolgozott dokumentum törlése: a lekönyvelt számla számlaképe (a file, ami alapján a könyvelés történt) törlésre kerül az eredeti elérési útvonalról
Útvonal: azt az útvonalat kell ide tallózással rögzíteni, ahol a könyvelendő számlák találhatóak.
A bizonylat rögzítésekor a bizonylatfejben jelezni kell, hogy a rögzítendő bizonylat kétképernyős használat mellett kerül könyvelésre.
A bizonylat rögzítő képernyője mellett a másik monitoron a program felkínálja a megadott útvonalon található számlát. A rögzítés során (után) a számlakép bal oldalán található funkciók használhatók:
A rögzítés funkciói egér használata nélkül is működtethetők, melyhez az alábbi billentyű kombinációkat kell használni:
Ctrl + J = előző
Ctrl + K = feldolgozva
Ctrl + L = következő
Ctrl + M = feldolgozhatatlan
KIVA adómérték változás
A KIVA adómértéke 2018-tól 13%-ra csökkent. A változást a programban átvezettük.
KIVA számításához új segédmező
2017-től bevezetett új terminológia, a pénztár mentesített értéke, amely hatással lehet az adóalap alakulására.
A pénztár mentesített értéke (PMÉ) az alábbi három mutató közül a legmagasabb érték:
- tárgyévi összes bevétel 5 százaléka,
- 1 millió forint,
- az adóalanyiság első évének nyitó mérlegében, illetve a kisvállalati adózásra
2016.12.31-éig áttért adózónál a 2017. év nyitó mérlegében a pénztár kimutatott
értéke.
A számításhoz szükséges a 2017. év nyitó mérlegében a pénztár értéke.
Az új mező a kettős könyvviteli programon belül a Beállítások/Cégbeállításokba az Adóbeállítás fülre került. (az ablak jobb oldali alsó részére)
A mezőbe bekerülő adat Ft-ban értelmezendő. Az évzáró (2017-es) KIVA bevallás véglegesítésekor jegyzi meg a program ezt az értéket, és ha ezután nyitjuk meg a 2018-as NTAX modult, akkor automatikusan bekerül az összeg a fenti mezőbe. A mező természetesen kézzel is kitölthető.
Fejlesztési terv a mező értékének újranyitása, amennyiben ez a nyitási metódus is elkészül, verzió információban tájékoztatjuk Ügyfeleinket.
Fel nem használt fejlesztési tartalék
A lejárt de fel nem használt fejlesztési tartalék keret kivezetéséhez új kivezetési ok került a programba: “Fel nem használt keret”
Önsegélyező pénztári adomány bérfeladása
Új bérjogcím került a törzs Bérfeladás alap kontírozási csomagba, amennyiben ilyen jogcímre történik bérszámfejtés, akkor a kettősben történő bérfeladás a kapcsolódó EHO (levont) kötelezettséget külön soron fogja feladni. A kontír tételben használt számlaszámok (ahogy eddig is) átírhatók másik tetszőleges főkönyvi számokra.
Számlamódosítás kapcsolódó bizonylata
Az eddigi (megmaradó) gyakorlat szerint számla kiegyenlítéskor a banki tételben lévő kapcsolás a kiegyenlítendő bizonylatra mutat. Emiatt a számla esetleges sztornózásakor (vagy bármilyen módosításakor) a sztornó számlát már nem lehetett hozzákapcsolni az eredetihez (mert ki van egyenlítve). 2018-as keretprogramunkban már van lehetőség, hogy ezt a kapcsolást rögzítsük. A tételben az Egyéb gombot megnyomva rögzíthető az eredeti bizonylat száma és a módosítás oka is.
A kapcsolódó bizonylat információja jelenleg még nem szerepel kimutatásokon , illetve a tételes belföldi jelentés korrekciós lapján sem. (fejlesztésünk folyamatban)
Eszköz leltár bővítése
Az eszköz leltár excel kimenete új mezőkkel bővült:
- Tárolási hely
- Szállító
- Gyártó
- Üzembentartó
- Név 2
Dátum mezők automatikus naptár nélkül
A Novitax programban és azon belül minden modulban a dátumot tartalmazó mezők végén lévő kis funkciógomb segítségével használható a naptár. Ez a funkció (amennyiben manuálisan történik a dátumadat kitöltése) kikapcsolható a főmenüben. A beállítás elérhetősége:
Főmenü/Beállítások/ Kezelés-Beállítások funkcióban a Kinézet beállítások fülön található pipálható mező: Dátum mezők automatikus naptár gomb nélkül
Munkabér előleg kiadása bérfeladással
A munkabér előleg könyvelési tétele a pénzmozgáskor keletkezik, így annak könyvelése közvetlenül bank vagy pénztárnaplóban helyes! Ügyfeleink kérésére bekerült a bérfeladásba is, amennyiben a könyvelt cég Számlarendje és a használt gazdasági események kontírozása ilyen módon írja elő a könyvelést.
A bérfeladás előkontír csomag utolsó sorában egy “üres” tartozik és követel számlaszámmal ellátott kontírozást találnak.
Ezt a tételt kell feltölteni a használni kívánt főkönyvi számlaszámokkal, amennyiben azt szeretnék, hogy a munkabér előleg jogcímre számfejtett összeg a bérfeladás ágán kerüljön be a könyvelési állományba.
Felhívjuk figyelmüket, hogy amennyiben a főkönyvi számok nem kerülnek feltöltésre, úgy a program bérfeladáskor nem fogja az erre számfejtett tételt feladni! (Hibajelzés nincs!)