Érvényességi dátumok
Demó verzió érvényessége: 2018.02.28.
Regisztrált verzió érvényessége könyvelő programok: 2018.08.31.
Regisztrált verzió érvényessége bérszámfejtő program: 2018.09.15.
Regisztrált verzió érvényessége számlázó programok: Nincs időkorlát
Program verzió érvényessége: 2018.09.24.
Amennyiben a verzió érvényesség lejárta előtt három nappal nem érkezik új változat, kérjük, hogy vegyék fel a kapcsolatot a forgalmazó NOVITAX Kft-vel. A program a verzió érvényesség lejárta utáni napon „A verzió érvényessége lejárt” üzenettel leáll, és az új verzió telepítéséig nem használható.
A 2018. évi változatokat „Demo” programként juttatjuk el ügyfeleinkhez, ezért a 2018. évi verziót regisztráltatni kell, a regisztráció menetének leírása a menükezelőben található vagy olvashatnak róla az alábbi bejegyzésben: a megrendeléstől a regisztrációig
A RAXLA program 19.04-es verziójának fontosabb fejlesztései:
- NAV Online adatszolgáltatás, erről bővebben itt olvashatnak!
- Új funkciók!
A RAXLA programból való kilépés esetén a program figyelmeztet ha még van folyamatban beküldendő számla, de a felhasználó dönthet úgy hogy ennek ellenére bezárja a küldő programot (dbRemoteSync.exe):

A RAXLA programba való belépés esetén ha a program érzékeli hogy van még be nem küldött számla (technikai vagy egyéb okok miatt) akkor lehetőségünk van arra hogy kérjük ezen számlák ismételt beküldését:
A folyamatban lévő beküldések, a hibás és a beküldött számlák számát a program megjeleníti a jobb alsó sarokban:

A Megtekint gombra kattintva megnézhetjük a számlák állapotát, ezek lehetnek:

- Küldés alatt
- Kész
- Kész, figyelmeztetéssel: teendőnk nincs a NAV befogadta a számlát, de az üzleti tartalomba hiba van (pl: nincs megadva mennyiségi egység).
- Hibás: a számlát a NAV nem fogadta be, amennyiben van információ a NAV Online felületén juttassák el részünkre és a számlát is.
Ebben a menüpontban lehetőségünk van még a számlát újraküldeni vagy a NAV hibaüzenetét megtekinteni.
Mire kell figyelni számla kiállítás előtt?
- Telepíteni kell a Novitax program legfrissebb 19.04-es verzióját legkésőbb július 1-jén vagy az első 100.000 Ft áfá-t elérő számla kiállítása előtt.
FONTOS: július első heteiben sok javítás várható, a felkerülő új verziókról minden esetben értesíteni fogjuk ügyfeleinket, ezért a számlák beküldéséért csak az új verzió használata estén tudunk felelősséget vállalni! - Ellenőrizzék, hogy a beküldéshez szükséges dbRemoteSync.exe program települt minden számítógépre (helye: c:\NOVITAX.WIN\2018\ )
- A RAXLA programban a Beállítások/Alapbeállítások/NAV Online számla menüpontba meg kell adni az alábbi adatokat: technikai felhasználónév, jelszó, aláírókulcs és cserekulcsot.
dbRemoteSync.exe programról
A program automatikusan települ a teljes telepítővel, ez a program figyeli hogy mely számlákat kell küldeni a NAV felé. A 443-as TCP porot kell engedélyezni a tűzfalon a program helyes működéséhez. A program a törvényben meghatározott áfa tartalommal bíró számlákat küldi (egyenlőre nem választható az összes számla küldése). A program folyamatosan keresi a küldendő számlákat, ezért az adatbázishoz folyamatosan csatlakozik, ebből adódóan az aktuális cég adatbázisa csak akkor menthető ha a programot manuálisan bezárják illetve az automatikus frissítés is csak akkor fog lefutni (Feladatkezelő/Részletek). A későbbiek során a számlázó programból való kilépéskor a felhasználó döntheti el hogy van-e még küldendő számla, ha úgy dönt hogy nincs ilyen számla akkor a program be fog záródni.
Számla kiállítása
A program ellenőrzi a megadott adatokat és az elkészült számlát előzetesen validálja. Ha a validálás során hibát talál az alábbi lehetőségek közül választhatunk:

- Nem tároljuk a számlát, javítjuk az adatokat (A Szeretném látni a problémákat gombra kattintva a program megmutatja a számla hibáit – egyenlőre még nem működik).
- Nem állítjuk ki a számlát, de próbaszámlaként tároljuk, a hibák kijavítása után a próbaszámla véglegesíthető kimenő számlaként (próbaszámla kezeléséről is olvashat ) .
- Tároljuk a számlát a hibák ellenére, ebben az esetben lehetséges lesz hogy nem fogja a NAV befogadni a számlát, ennek javításáról tájékozódjanak a NAV elérhetőségeinek egyikén.
A kiállított és beküldött számlákról egyenlőre csak a NAV azonosítót tároljuk, ezt a számla áttekintőben jelenítjük meg (Számlák,bizonylatok/Megtekintés menüpont):

A NAV Online számla oldalán (https://onlineszamla.nav.gov.hu) bejelentkezés után a Számlák menüpontba ellenőrizhetjük a beküldött számlák helyességét.

Hibák amikről tudunk:
- sztornó számlák befogadása
- termékdíjas számlák befogadása
- kedvezményt tartalmazó számlák befogadása
Amint a NAV javítja az adatok befogadását értesítjük Önöket.