Ebben az esetben a NAV a számlát befogadta, az esetek többségében további teendő nincs.
Amennyiben a számla adattartalma helytelen (https://onlineszamla.nav.gov.hu oldalon tudja ellenőrizni) a számlát újra lehet küldeni miután technikailag érvénytelenítette a NAV oldalán. Az újraküldés előtt a hiba okát egyeztessék ügyfélszolgálatunkkal (szamlazo@novitax.hu e-mail címen) mert további beállításokra lehet szükség.
Devizás számlák rossz forintos összege esetén a technikai érvénytelenítést követően futtassa le a Szerviz/Ellenőrzésmenüpontba a 602-es ellenőrzést, majd végezze el a Technikailag érvénytelenített számla újraküldése részben leírtakat.
Átmeneti technikai hiba esetén
Kérjük, hogy töltse le WINTAX programrendszer friss verzióját.
Kérem ellenőrizze le hogy a Beállítások/Alapbeállítások/Nav online számla adatszolgáltatások menüpontba belépve az éles szerver adatok ellenőrzése sikeres kommunikációt eredményez-e a NAV-al. Amennyiben nem, kérem ellenőrizze az https://onlineszamla.nav.gov.hu/home oldalra bejelentkezve a technikai felhasználó adatai pontosan kerültek megadásra a számlázó programban (amennyiben szükséges kérjenek új jelszót, az itt található karaktereket javasoljuk másolás-beillesztéssel mozgatni).
Amennyiben az adatkapcsolat megfelelő a Megtekint menüpontba belépve használják a Hibás (aborted)/be nem küldött számla újraküldése gombot.
A megadott számla sorszámmal már történt adatszolgáltatás hiba esetén
Használják a Számlák NAV státuszának lekérdezése funkciót az egy adott számlára vagy az összes számlára és pipálják a NAV válaszának tárolása a bizonylat státuszaként opciót.
A módosítás vagy érvénytelenítés olyan okiratra hivatkozik, amelyről létezik érvényes adatszolgáltatás
Kérjük, hogy töltsék le WINTAX programrendszer friss verzióját.
Az Online számla adatszolgáltatás/Megtekintés menüpontba lépjenek be és álljanak rá a hibás számlára. Nyomjon jobb egér gombot és válassza a Speciális/Adatszolgáltatás ModifyWhithoutMaster értékének felülbírálása/Legyen: false beállítást.
Ezt követően használják a Hibás (aborted)/be nem küldött számla újraküldése gombot a számla beküldéséhez.
Sztornó számlák Hibás/Aborted állapota esetén
Kérjük, hogy töltse le WINTAX programrendszer friss verzióját.
A Szerviz/Ellenőrzés menüpontba belépve futtassa a 601-es ellenőrzést, majd
a Hibás (aborted)/be nem küldött számla újraküldése gombbal küldje be.
Adatszolgáltatásra kötelezett számlák nem kerültek küldésre
Kérjük, hogy töltse le WINTAX programrendszer friss verzióját.
A Szerviz/Ellenőrzés menüpontba belépve futtassa a 603-as ellenőrzést, majd
a Hibás (aborted)/be nem küldött számla újraküldése gombbal küldje be.
Technikailag érvénytelenített számla újraküldése
Az Online számla adatszolgáltatás/Megtekintés menüpontjába le kell kérdezni a technikailag érvénytelenített számla NAV állapotát (Számlák NAV státuszának lekérdezése).
A számlát újra kell küldeni a Hibás/Be nem küldött számla újraküldése funkcióval.
Kézi adatszolgáltatással rögzített számla
Amennyiben a https://onlineszamla.nav.gov.hu oldalon a számla adatait kézzel rögzítette az Online számla adatszolgáltatás/Megtekintés menüpontjába az adott számlára állva a Kézi adatszolgáltatás gombot megnyomva állítható a számla státusza.