Számlák NAV státusza GY.I.K

Kész, figyelmeztetéssel

  • Ebben az esetben a NAV a számlát befogadta, az esetek többségében további teendő nincs.
  • Amennyiben a számla adattartalma helytelen (https://onlineszamla.nav.gov.hu oldalon tudja ellenőrizni) a számlát újra lehet küldeni miután technikailag érvénytelenítette a NAV oldalán. Az újraküldés előtt a hiba okát egyeztessék ügyfélszolgálatunkkal (szamlazo@novitax.hu e-mail címen) mert további beállításokra lehet szükség.
  • Devizás számlák rossz forintos összege esetén a technikai érvénytelenítést követően futtassa le a Szerviz/Ellenőrzés menüpontba a 602-es ellenőrzést, majd végezze el a Technikailag érvénytelenített számla újraküldése részben leírtakat.

Átmeneti technikai hiba esetén

  • Kérjük, hogy töltse le WINTAX programrendszer friss verzióját.
  • Kérem ellenőrizze le hogy a Beállítások/Alapbeállítások/Nav online számla adatszolgáltatások menüpontba belépve az éles szerver adatok ellenőrzése sikeres kommunikációt eredményez-e a NAV-al. Amennyiben nem, kérem ellenőrizze az https://onlineszamla.nav.gov.hu/home oldalra bejelentkezve a technikai felhasználó adatai pontosan kerültek megadásra a számlázó programban (amennyiben szükséges kérjenek új jelszót, az itt található karaktereket javasoljuk másolás-beillesztéssel mozgatni).
  • Amennyiben az adatkapcsolat megfelelő a Megtekint menüpontba belépve használják a Hibás (aborted)/be nem küldött számla újraküldése gombot.

A megadott számla sorszámmal már történt adatszolgáltatás hiba esetén

  • Használják a Számlák NAV státuszának lekérdezése funkciót az egy adott számlára vagy az összes számlára és pipálják a NAV válaszának tárolása a bizonylat státuszaként opciót.
Számlák NAV státuszának lekérdezése
Számlák NAV státuszának lekérdezése

Sztornó számlák Hibás/Aborted állapota esetén

  • Kérjük, hogy töltse le WINTAX programrendszer friss verzióját.
  • A Szerviz/Ellenőrzés menüpontba belépve futtassa a 601-es ellenőrzést, majd
  • a Hibás (aborted)/be nem küldött számla újraküldése gombbal küldje be.

Adatszolgáltatásra kötelezett számlák nem kerültek küldésre

  • Kérjük, hogy töltse le WINTAX programrendszer friss verzióját.
  • A Szerviz/Ellenőrzés menüpontba belépve futtassa a 603-as ellenőrzést, majd
  • a Hibás (aborted)/be nem küldött számla újraküldése gombbal küldje be.

Technikailag érvénytelenített számla újraküldése

  • Az Online számla adatszolgáltatás/Megtekintés menüpontjába le kell kérdezni a technikailag érvénytelenített számla NAV állapotát (Számlák NAV státuszának lekérdezése).
  • A számlát újra kell küldeni a Hibás/Be nem küldött számla újraküldése funkcióval.

Kézi adatszolgáltatással rögzített számla

  • Amennyiben a https://onlineszamla.nav.gov.hu oldalon a számla adatait kézzel rögzítette az  Online számla adatszolgáltatás/Megtekintés menüpontjába az adott számlára állva a Kézi adatszolgáltatás gombot megnyomva állítható a számla státusza.