WebTax– NAV adatok megadása számla beküldéshez és bejövő bizonylat lekéréséhez
NAV adatbeküldés
NAV Online Számla adatszolgáltatás az adózókra vonatkozó használati követelmény!
A számlaadat-szolgáltatást a NAV által biztosított elektronikus felületen – az Online Számla rendszerben – kell teljesíteni. Az elektronikus felület (elérhető: https://onlineszamla.nav.gov.hu) az adóalany és az eljárásra jogosult személy egyedi azonosítását követően használható.
Az adatszolgáltatásra kötelezett adózónak érvényes regisztrációval kell rendelkeznie az Online Számla rendszerben. A regisztráció az Online Számla web felületen kezdeményezhető. A regisztrálás módjáról bővebb információ a NAV honlapján található.
WebTax rendszer “összekötése” a NAV Online számla rendszerrel
A programba belépést követően a sárga háttérben található figyelmeztető üzenetben a NAV technikai felhasználó adatainak megadására kattintva vagy a
Cégbeállításokra kattintással érhető el a cég részére megadható további adatok lap, ahol
a NAV adatok fülön adhatók meg a NAV technikai felhasználó adatai.
Megadható a NAV online számla rendszerben létrehozott Technikai felhasználó Felhasználóneve, Jelszava (fontos, hogy a Technikai felhasználónál megadott jelszót kell megadni!), XML aláírókulcsa és XML cserekulcsa.
Az adatok beírása utána nincs automatikus mentés, így a Cég módosítása gombra kattintással kerülnek mentésre az adatok.
A rögzítés után a Kapcsolat teszt-et futtassa le, mely ellenőrzi, hogy a WebTax és a NAV összeköttetése sikeres e. Ha sikeres a kapcsolódás kiírásra kerül az alábbi szöveg:
A sikertelen kapcsolódást hibaüzenettel jelzi a program. A Sikertelen kapcsolódás szöveg alatt megadja a rendszer, hogy mely mezőben lehetséges a hiba.
Pl:
Bejövő bizonylat lekérési lehetősége NAV online rendszerből
A WebTax rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy a NAV online rendszerből a Cég részére kiállított bejövő számlák lekérhetőek legyenek. Ennek lehetőségeiről itt olvashat.