Partnerek létrehozása, adatok kitöltése, módosítás, törlés
Partner létrehozása
A WebTax Törzsek/Partnerek menüben Partnerei adatait rögzítheti, akikkel gyakori kapcsolatban van, azért, hogy ne a számla kiállításakor/bejövő bizonylat rögzítésekor kelljen az adatokat megadni. (ez a menüpont bővebb adat megadási lehetőséget nyújt, mint a számla kiállításakor, vagy a bejövő bizonylat rögzítésekor megadna.)
Lehetőség van a Novitax Kft. könyvviteli programjaiból (NTAX, TAXA) szinkronizálni a Partner adatokat. Ehhez előbb össze kell kötnie a programokat. Bővebb leírást a Tudástárban, itt (NTAX) és itt talál (TAXA) alatt.
Partner import
xls, xlsx, (excel) és csv-ből importálhatóak Partner adatok – erről bővebben itt olvashat.
A fenti szinkronizálási/importálási lehetőségek rendelkezésre állnak, azonban a Partner adatok a kimenő számlák esetében az OPTEN segítségével rögzíthetőek a számla kiállításának pillanatában. Bejövő bizonylatok esetén, ha a NAV online rendszer-től veszi át a bizonylatokat, akkor az ott található Partner adatok szintén automatikusan bekerülnek a Partner törzsbe. Így pontos Partner adatokkal dolgozhat. (nem szükséges már az importálás) Mind két esetben a Partner adatok mentésre kerülnek a Törzsek/Partnerek menübe, ha a Cégbeállítások/Számla beállítások menüben a Partnerek mentése a partner törzsbe kocka bepipálásra került.
Partner export
szintén xls (excel) formátumba meglévő partner adatai exportálhatóak.
Manuális Partner adat rögzítés
A „+” gomb lenyomása után kapja meg az oldalt, ahol az adatokat felviheti.
Alapadatok
Beállítható a Partner adatoknál, ha egy Partner KATA-s, vagy Pénzforgalmi elszámolású. (Bejövő bizonylatok rögzítésekor is pipálható a fenti két információ.) A NAV xml-ből beolvasott bejövő számláknál is átvesszük a Pénzforgalmi jelzést. (amennyiben a NAV xml tartalmazza azt) A könyvelési szoftvereinkbe a KATA és Pénzforgalmi megjelölés feladásra is kerül a számlával. A fenti információ (KATA, Pénzforgalmi elszámolás) a Kontírozás űrlapon is megjelenítésre kerül.)
A legördülő lehetőségekből választható:
Partnercsoport
A Törzsek/Partnercsoportoknál kialakított/rögzített adatokból választhat ide megfelelő kategóriát:
Partner jelleg
A meglévő adatokból választható ki a megfelelő kategória
Partner törlés összevonással funkció
A gyakorlatban sajnos többször tapasztaljuk, hogy egy Partner kétszer
kerül a törzsadatokba. Ennek javítására készítettük el a Partner törlés összevonással funkciót.
Használatával megadható, hogy a törlésre kijelölt partner bizonylatai,
mely partnerhez kerüljenek átvezetésre a törléssel egy időben.
Kapcsolati Adatok
Hasonlóan, mint a Cégbeállítások menüben, azonban itt a Partnerhez kapcsolódóan tud megadni kapcsolatokat, kapcsolat típust és e-mailcímet.
A További adatok legördülő menüben pedig a pipálható lehetőségeket talál:
- Számla aut. küldése (PDF)
- E-számla automatikus küldése
- Fizetési emlékeztető
- Fizetési felszólítás
A kapcsolati adatokat bármikor módosíthatja, illetve az „x” megnyomásával törölheti a már fent lévő kapcsolatot.
Új kapcsolatot az alábbi Új kapcsolat hozzáadása funkcióra kattintva teheti meg.
Amennyiben számlát küld e-mailben (Számláim/Részletek/Küldés e-mailben) lehetőség van egyéb e-mailcím megadására, melynek mentését majd szintén itt teheti meg.
Új kapcsolat jelleg megadása
A már kialakított kódrendszere alapján minősítheti is Kapcsolatait (pl. ügyintéző, kapcsolattartó, pénzügyes, kereskedő.. stb.). A Kapcsolat típus mellett található “+” gombra kattintással új kapcsolat jelleg adható meg, mely után a legördülő menüből kiválasztható.
Egyéb címzett e-mail cím mentése számla küldésekor
Lehetőséget ad a rendszer arra, hogy az egyéb címzetthez beírt e-mailcím megjegyzésre/mentésre kerüljön.
Az e-mail elküldése után a Törzsek/Partnerek/Kapcsolati adatok fülben látható, hogy a beírt e-mailcímet mentésre kínálja a rendszer.
A felajánlott e-mailcímre kattintva az e-mailcím mentésre kerül:
Beállítások
Az alábbi fülben a Cégbeállításokban már bemutatott módon, de Partner oldalról – Partnerhez kötve, egyedileg – lehet beállítani, hogy a Fizetési emlékeztetőt, vagy a Fizetési felszólítást milyen gyakorisággal és milyen típusú sablonnal küldje ki a rendszer.
Abban tér el a Cégbeállításoknál található beállításokban, hogy itt lehetőség van még kiválasztani, hogy a Cégbeállításoknál beállított értékeket használja a program, vagy az itt beállított felülírja e azokat.
Lehetőség van cég specifikusan beállítani a számlázás nyelvét, számla pénznemét, fizetési módot, fizetés esedékességet számla keltétől (naptári napban vagy munkanapban), árak megjelenítését szállítólevélen, illetve teljesítés dátum megjelenítését díjbekérőn.
Fizetési emlékeztető küldése
– Küldés ideje szerinti választás
Fizetési emlékeztető küldése
– E-mail sablon szerinti választás
Fizetési felszólítás küldés
– Küldés ideje szerinti választás
Fizetési felszólítás küldés
– E-mail sablon szerinti választás
Számlázás nyelve
Számla pénzneme
Fizetési mód
Fizetés esedékessége
Abban az esetben, ha nem a Cégbeállítások és nem a Számlatömb a meghatározó a fizetési mód választásakor (különböző Partnereknek különböző lehetőséget szeretne adni a fizetés módjára), akkor azt itt (minden Partnerre egyenként) állíthatja be, mely a fentieket felülírja, így a Partnernél beállított fizetési mód lesz az, melyet a számla kiállításakor a rendszer automatikusan megad.
Beállítható az alapértelmezett fizetési mód mellett a napok száma, (itt nem vesszük figyelembe egyelőre az hétköznapra eső ünnepnapokat, és az átszervezett, szombatra eső munkanapokat; ez egy későbbi fejlesztésünk lesz) akár naptári napban, akár munkanapokban. A beállítást csak a kimenő számlákra vesszük figyelembe. Amennyiben a bejövő bizonylatot NAV xml-ből rögzíti, a dátumokat abból veszi a rendszer, ha manuálisan rögzít, akkor pedig be kell írni a számlán található dátumot.
Árak megjelenítése a szállítólevélen
Külön beállítható, hogy a kiállított szállítólevélen feltüntetésre kerüljön ár vagy sem, melyet az alábbi kockát pipálva tehetünk meg.
Teljesítés dátumának megjelenítése díjbekérőn
Pipálható, hogy a díjbekérőn a teljesítés dátumát kívánjuk e megjeleníteni.
Kimenő számla alján megjegyzés szöveg szerkesztési lehetőség
Felhasználóink kérésének eleget téve a kimenő bizonylatoknál lehetőséget adunk a számla alján is szerkeszthető szöveg megadására. Eddig csak a számlafej alatt adtunk lehetőséget megjegyzés megadására. Az alapértelmezett szövegek beállíthatóak a Cégbeállítások/Beállítások menü alatt is, és a számla készítésekor is szerkeszthető, módosítható, törölhető a szöveg.
Beállítása esetén a program nem figyelmeztet, ha a 1,5 Millió forintos készpénz forgalmat eléri havi szinten.
Bankszámlaszámok
A Partner bankszámlaszám, Külföldi bankszámlaszám, Swift kód, IBAN bankszámlaszám és hozzá tartozó pénznemét van lehetőség megadni.
Az elnevezésnél adhat nevet a bankszámlaszámnak. Új tétel megadása az „Új bankszámlaszám hozzáadása”, törölni pedig az „x” gombra kattintással érhető el. A bankszámlaszám adata bármikor módosítható a menübe való belépéssel. Partner módosítása gombra kattintva az adatok mentésre kerülnek.
A Bejövő számla exportba (excelbe történő exportáláskor) a bejövő számla rögzítésekor kiválasztott partner bankszámla adatok is belekerülnek.
Címek
Ebben a menürészben a Partnerhez lehetősége van telephely, levelezési és szállítási cím megadására. A Cím típusát kell kiválasztania a legördülő ablakból. Új cím hozzáadása gombra kattintással bővítheti a címlistát. A rögzített címekből a piros “x” gombbal lehet törölni az adatot.
Kedvezmények
Lehetőség van Kedvezmények kezelésére is melyről bővebben itt olvashat.
A Kedvezmény létrehozása gombra kattintással nyílik meg az oldal, hol a kedvezmények részletesen beállíthatóak: